.

1

.

Εκείνο είναι το σπίτι μου.

Εδώ υπήρχε μια γέφυρα.

Τώρα δεν υπάρχει.

.

Αυτό είναι το σπίτι μου.

Αυτή είναι η αυλή μου.

Είναι ακόμα εδώ.

.

Εκεί που στεκόταν μια γέφυρα,

υπάρχει ένα ποτάμι.

Καμιά άλλη γέφυρα.

.

Εκεί που κάποτε υπήρχε ένα πέρασμα,

τώρα υπάρχει μια γραμμή.

.

Εδώ ζούμε,

στην γραμμή.

.

Στην κοιλιά του διαβόλου,

εδώ είμαστε.

.

2

.

Γύρισα πίσω

Μετά βίας τα κατάφερα

Πήρε λίγο χρόνο να τους βγάλω όλους έξω

Έχω μεγάλη οικογένεια

Οι γονείς μου είναι ηλικιωμένοι

Έπειτα υπάρχουν

Ο αδερφός μου η αδερφή μου η δική μου

έγκυος κόρη

Τους έβγαλα όλους έξω

Έξω από αυτό το καταραμένο σπίτι

Απλά φαντάσου

Υπάρχει ένα ποτάμι

Εκεί υπήρχε μια γέφυρα

Τώρα είναι κατεστραμμένη

Από τη μια πλευρά του ποταμού αυτοί οι άνθρωποι

Από την άλλη πλευρά, εκείνοι

Όποιοι κι αν είναι αυτοί

Ανάμεσά τους, το σπίτι μας

Μου πήρε τόσα πολλά ταξίδια

Πέρα δώθε

Για τον καθένα ξεχωριστά

Μετά βίας τους έβγαλα έξω

Μια μεγάλη οικογένεια

Αυτοί από τη μια πλευρά, εκείνοι από την άλλη

Το σπίτι στέκεται σαν σκιά

Λες και μόλυβδος διαπερνά τους τοίχους

Ή το σπίτι λυγίζει τα δοκάρια του

Για να μπορεί ν’ αποφεύγει το χαλάζι από σφαίρες

Στριφογυρίζει δεξιά και αριστερά

Τι τράβηξα η γυναίκα

Για να τους βγάλω όλους έξω

δεν μπορείς να φανταστείς

Έναν έναν

Κατευθείαν από την κοιλιά του κτήνους

Επιστρέφοντας κάθε φορά,

Βουτώντας μέσα σε όλο αυτό,

Χωρίς να ξέρω

Αν θα υπάρξει τρόπος

Αλλά τους έβγαλα όλους έξω

Και τώρα η κόρη μου

Ναι, η έγκυος

Λέει ότι θέλει να γυρίσει

Επιστρέφει αύριο

Έχει κάποιον εκεί

Έναν άντρα που αγαπά

Βλέπετε, ξέμεινε πίσω

Και η αγάπη, λοιπόν

Ξέρεις πως είναι η αγάπη

Για τους νέους

Ξέρετε πώς πάει για αυτούς

Όλα για την αγάπη

.

*

WORDS FOR WAR

NEW POEMS FROM UKRAINE

*

[ ΜΤΦ: Γ.Μ.Λ / ΕΠΜΛ: Μ.Π ]

*

Comments
  1. @Lia In Vivo says:

    Αναρίγησα…💔

    Liked by 1 person

  2. Johnny McRo says:

    Το να μεταφέρεσαι στην θέση του άλλου, αυτή είναι η εγγενής αλληλεγγύη της Ποίησης..!
    Και εν προκειμένω, στους καθημερινούς ανθρώπους που υφίστανται στο πετσί τους τις συνέπειες του πολέμου…

    Like

Leave a comment