Στην Μαγιάτικη επιλογή για τους “στίχους του μήνα“, το ποιήμα του Σαρλ Μπωντλαίρ περνάει από ανοιχτή ακρόαση τους ερμηνευτές και τους απορρίπτει σωρηδόν! Ως άλλη Ροζίτα Σώκου κοντοστέκεται λίγο στην Diamanda Galás (αλλά και πάλι όχι) και ευχαριστεί τους Θεούς της Άνοιξης που ο Heatontimorumenos δεν υπέπεσε στην αντίληψη και την κακοποίηση του από Μικρούτσικους και Σια..! Σέβεται τον Léo Ferré αλλά θεωρεί τον ήχο του παρωχημένο και έτσι τον προσπερνά, όπως δεν εγκρίνει επίσης JL Murat και Alboerik..! Και ευτυχώς που υπάρχουν και οι Μεχικάνος Colectivo Caótico, γιατί αλλιώς θα πηγαίναμε για άλλα! Το γεγονός ότι οι συγκεκριμένοι στίχοι ταξιδεύουν στον χρόνο και τον κόσμο, μεταφράζονται, ξαναμεταφράζονται και …επαναμεταφράζονται, δείχνει όχι μόνο την αξία τους αλλά και την διαχρονικότητα τους. Και ακόμα περισσότερο το ότι ένας καταραμένος ποιητής εμπνέει δημιουργικά τους καταραμένους αυτού του κόσμου ενώ παράλληλα δεινοπαθεί στα χέρια της αποστειρωμένης τέχνης… Καλή απόλαυση!

COLECTIVO CAOTICO – HEAUTONTIMORUMENOS:

L’ HEAUTONTIMOROUMENOS
ο ΕαυτονΤιμωρούμενος
[ μεταξαναφρασμένο ]

Να σε χτυπήσω χωρίς οργή
δίχως μίσος, σα χασάπης,
όπως ο Μωυσής το βράχο!
και θα κάνω απ’ το βλέφαρό σου

φάρμακο για τη Σαχάρα μου
τα ύδατα του πόνου.
Η Επιθυμία μου γεμάτη ελπίδα
στ’ αλμυρά σου δάκρυα θα κολυμπάει

σαν πλοίο που μπαρκάρει,
και την καρδιά μου θα μεθούν
οι αγαπημένοι σου λυγμοί που αντηχούν
σαν καμπάνα που πένθιμα χτυπά!

Μήπως δεν είμαι μια παραφωνία
μες στη θεία συμφωνία,
χάρις στην ακόρεστη Ειρωνεία
που με κινεί και με δαγκώνει;

Είναι μες τη φωνή μου, οι φωνές!
Είναι όλο μου το αίμα, μαύρο δηλητήριο!
Είμαι ο σκοτεινός καθρέφτης
όταν εμφανίζεται η Μέγαιρα!

Είμαι η πληγή και το μαχαίρι!
Είμαι το χαστούκι και το μάγουλο,
είμαι τα άκρα και ο τροχός
και το θύμα και ο δήμιος!

Είμαι της καρδιάς μου το βαμπίρ
-ένα απ’ αυτά τα μεγάλα εξορισμένα
στο αιώνιο γέλιο καταδικασμένα
π’ ούτε να χαμογελάσουν δεν μπορούν!

– Charles Baudelaire –

frontal

Υ σ τ ε ρ ό Γ ρ α φ ο :

Και αν σας άρεσαν οι Colectivo Caotico μπορείτε να κατεβάσετε ολόκληρο το άλμπουμ τους (Resurgiendo Del Caos Mexica) από εδώ! Και να ευχαριστήσετε το libertadpunk για το δια-μοίρασμα της μουσικής τους!

Leave a Reply

